DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Restorasyon ve Koruma Çalışmalarına Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 401
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı; mimari koruma ve kültürel mirasın yeniden işlevlendirilmesi konularındaki bilinci geliştirmek ayrıca tarihi dokuda yeni/ çağdaş tasarım yapma sürecine katkıda bulunmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler, tarihi yapı malzemeleri, yapım teknikleri ve tasarımı tanıyabileceklerdir
  • Öğrenciler, kültürel miras üzerindeki malzeme sorunlarını belirleyebilecek ve çözüm üretebileceklerdir
  • Öğrenciler, tarihi bir yapı üzerinde kapsamlı ön belgeleme çalışmaları yürütme yetisini geliştirebileceklerdir (ölçüm, bilimsel gözlem ve haritalama ile)
  • Öğrenciler, kültür mirasının korunması ve yeniden işlevlendirilmesi yönünde eleştirel düşünceyi geliştirebileceklerdir
  • Öğrenciler, tarihi dokuda yeralan çağdaş bir tasarım sürecini belirleyebileceklerdir
Ders Tanımı Ders, kronolojik bir dizim içinde koruma ile kültür mirası kavramlarını tanıtır ve kültür mirasının korunması için gerekli teori, teknik ve süreçleri anlatır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Hazırlık Yok
2 A1 Koruma tarihi Hazırlık Yok
3 A2 Bilginin geri kazanılması Hazırlık Yok
4 A3 Kültürel miras ve değerler - Quiz 1 Hazırlık Yok
5 1. saha gezisi Hazırlık yok.
6 Ara sınav 1 (Poster ve sunumlar) Posterlerin ve sunumların teslimi
7 B1 Yapı malzemeleri & Tarihi yapım teknikleri 1. saha gezisinin rapor teslimi
8 B2 Yapılarda malzeme problemleri – Sebepleri, etkileri ve çözümleri Hazırlık Yok
9 Ara sınav 2 (Poster ve sunumlar) Poster ve sunumların teslimi
10 2. saha gezisi Hazırlık yok.
11 B3 Araştırma çizimleri üretme - Quiz 2 2. Saha gezisinin rapor teslimi
12 C1 Yeniden-işlevlendirme ve kültürel mirasın temsili Hazırlık Yok
13 C3 İzmir’in mimari tarihi Hazırlık Yok
14 Dönemin gözden geçirilmesi ve tartışılması Hazırlık Yok
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Bu ders için izlenecek temel bir kitap yoktur. Ancak, zaman zaman filmler izlenecek ve okuma parçaları verilecektir.
Önerilen Okumalar/Materyaller Jokilehto, J., “History of Architectural Conservation (Conservation and Museology)”, ButterworthHeinemann; New Ed edition (March 6, 2002).Feilden, B. M. & Jokilehto, J., “Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites”, Iccrom, Rome, 1993.Madran, E. & Özgönül, N. (eds), “International Documents Regarding the Preservation of Cultural and Natural Heritage”, METU Faculty of Architecture Press, Ankara, 1999.Websites:Official web site of International Council on Monuments & Sites/ ICOMOS: http://www.icomos.org/Official web site of International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property/ ICCROM: http://www.iccrom.org/UNESCO World Heritage Center: http://whc.unesco.org/Turkish Republic Ministry of Culture and Tourism: http://www.kultur.gov.tr

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
2
20
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
20
Arazi Çalışması
2
5
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
5
Final Sınavı
1
10
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest