Dersin Adı | Restorasyon ve Koruma Çalışmalarına Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 401 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı; mimari koruma ve kültürel mirasın yeniden işlevlendirilmesi konularındaki bilinci geliştirmek ayrıca tarihi dokuda yeni/ çağdaş tasarım yapma sürecine katkıda bulunmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, kronolojik bir dizim içinde koruma ile kültür mirası kavramlarını tanıtır ve kültür mirasının korunması için gerekli teori, teknik ve süreçleri anlatır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Hazırlık Yok |
2 | A1 Koruma tarihi | Hazırlık Yok |
3 | A2 Bilginin geri kazanılması | Hazırlık Yok |
4 | A3 Kültürel miras ve değerler - Quiz 1 | Hazırlık Yok |
5 | 1. saha gezisi | Hazırlık yok. |
6 | Ara sınav 1 (Poster ve sunumlar) | Posterlerin ve sunumların teslimi |
7 | B1 Yapı malzemeleri & Tarihi yapım teknikleri | 1. saha gezisinin rapor teslimi |
8 | B2 Yapılarda malzeme problemleri – Sebepleri, etkileri ve çözümleri | Hazırlık Yok |
9 | Ara sınav 2 (Poster ve sunumlar) | Poster ve sunumların teslimi |
10 | 2. saha gezisi | Hazırlık yok. |
11 | B3 Araştırma çizimleri üretme - Quiz 2 | 2. Saha gezisinin rapor teslimi |
12 | C1 Yeniden-işlevlendirme ve kültürel mirasın temsili | Hazırlık Yok |
13 | C3 İzmir’in mimari tarihi | Hazırlık Yok |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi ve tartışılması | Hazırlık Yok |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bu ders için izlenecek temel bir kitap yoktur. Ancak, zaman zaman filmler izlenecek ve okuma parçaları verilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jokilehto, J., “History of Architectural Conservation (Conservation and Museology)”, ButterworthHeinemann; New Ed edition (March 6, 2002).Feilden, B. M. & Jokilehto, J., “Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites”, Iccrom, Rome, 1993.Madran, E. & Özgönül, N. (eds), “International Documents Regarding the Preservation of Cultural and Natural Heritage”, METU Faculty of Architecture Press, Ankara, 1999.Websites:Official web site of International Council on Monuments & Sites/ ICOMOS: http://www.icomos.org/Official web site of International Centre for the Study of the Preservation and Restoration of Cultural Property/ ICCROM: http://www.iccrom.org/UNESCO World Heritage Center: http://whc.unesco.org/Turkish Republic Ministry of Culture and Tourism: http://www.kultur.gov.tr |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | 2 | 20 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | 2 | 5 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | |||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | |||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | |||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest